Hvordan søke om tilskudd?

Alle søknader leveres elektronisk.

Du må logge inn med brukernavn og passord i søknadsportalen for å starte søknadsprosessen din.

Er det første gang du sender inn søknad, må du oppretter en ny bruker ved å trykke på ny bruker på innloggingssiden i søknadsportalen. Hvis dere er flere som skal samarbeide om søknaden må dere benytte samme brukernavn og passord.

Har du glemt brukernavn eller passord kan du benytte deg av glemt passord/brukernavn på innloggingssiden.

Søk tilskudd

Søknadfristene er 1. mars og 1. september.

Gå til søknadsportalen
Når du er logget inn i søknadsportalen kan du opprette en ny søknad ved å gå inn på ny søknad i venstremenyen.

På den første siden skal du definere hvem du søker på vegne av (spillested, konsertarrangør, øvingsfelleskap eller øvingsanlegg) og hva det søkes tilskudd til (øvingsutstyr, fremføringsutstyr, musikkbinge eller akustiske tiltak, dvs. bygging/utbedring av øvingslokale eller akustisk utbedring av konsertlokale). Kriteriene for de ulike søkergruppene er opplistet på høyre side. Er du i tvil om hvilke tiltak du kan få tilskudd til eller hvilken søkergruppe du tilhører, ta gjerne kontakt med MUO for rådgivning.

Hvis du ikke får opprettet ny søknad eller åpnet søknadene som ligger i menyvalget mine søknader, kan problemet skyldes sikkertsinnstillingene. Her finner du en oppskrift på hvordan du kan løse dette.

Du kan i samme brukerkonto opprette flere søknader. Hvis du ikke ønsker å fylle ut hele søknaden på én gang, kan du lagre søknaden for senere å ta den opp igjen. Informasjonen lagres ved at du går til en ny side/fane i søknaden eller trykker på lagre.

I søknadens siste fane evaluering skal det være en «send inn»-knapp.

Mangler det obligatorisk tekst eller vedlegg i søknaden vil du få opp en melding om hva som mangler når du trykker på send.

Når søknaden er sendt inn vil du få en bekreftelse på e-post med kopi av søknaden. Hvis du ikke mottar en slik bekreftelse bør du ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke om søknaden er registrert. Bekreftelsen innholder også søknadens saksnummer (ST årstall/XXX) som skal oppgis i all korrespondanse og alle henvendelser til Musikkutstyrsordningen.

Du kan logge deg inn i portalen og se på søknaden etter innsendelse, men innsendte søknader kan ikke endres. All korrespondanse registreres i søknadsportalen under Mine korrespondanser. Her kan du også gå inn og se på de ulike vedleggene du lastet opp i forbindelse med søknaden.

Dokumentasjonen vi ber om er obligatorisk og søknaden kan ikke sendes inn uten at de disse vedleggene er lagt ved.

Hvordan fylle ut søknadsskjema?

Innholdet i søknaden og antall faner i søknadsskjemaet vil avhenge av hva du søker om.

Her legge du inn basisopplysninger som kontaktinformasjon, organisasjonsnummer etc. Feltene merket med rød stjerne er obligatoriske. Kontaktpersonene som oppgis her er den vi tar kontakt med hvis vi har spørsmål til søknaden. Det er viktig å sjekke at e-postadressen som registeres er korrekt. Denne e-postadressen blir brukt i all videre korrespondanse med søker.
Her skal du gi opplysninger om virksomheten tidligere har mottatt tilskudd fra MUOs forgjenger Musikkverkstedordningen (MVO). Tidligere tilskudd fra MUO ligger i søknadsdatabasen vår, og vi trenger derfor ikke opplysninger om dette.

Som nasjonal tilskuddsordning skal MUOs midler komme flest mulig til gode. Har virksomheten tidligere fått tilskudd vil den ikke få tilskudd til samme tiltak innenfor en periode på minimum 7 år. Utstyret MUO gir tilskudd til skal ha en forventet levetid på 7-10 år.

Under denne fanen skal det legges inn opplysninger om og en beskrivelse av virksomheten du søker på vegne av. Her skal du også gi opplysninger om ansvarspersoner tilknyttet driften. Vi ber om disse opplysningene for å se om virksomheten møter kravene som stilles til søkergruppen du søker innenfor.
For konsertarrangører og spillesteder heter fanen Arrangement. Her skal det gis opplysninger om antall konsertdager og antall dager med andre kulturarrangement virksomheten har gjennomført/skal gjennomføre. Ta gjerne utgangspunkt i programmet for siste og kommende halvår. Kun arrangement som er åpne for allmennheten skal oppgis her.

For øvingsanlegg og øvingsfellesskap heter fanen Øvingsfrekvens. Her skal det gis opplysninger om antall øvingsrom, antall brukere og hvor ofte lokalet blir benyttet til øving.

I denne fanen skal søknaden begrunnes. Viktig å få frem i begrunnelsen 1) hva dere søker tilskudd til, hvem dere er, 2) hvorfor dere har behov for utstyret det søkes om tilskudd til, og 3) hva dere skal bruke utstyret til. Du kan lese mer om hvordan du kan jobbe med søknadsbegrunnelsen nedenfor.

Et tips er å lagre begrunnelsen utenfor søknadsportalen også, for eksempel i et tekstdokument. Da har du en kopi i tilfelle du opplever lagringsproblemer i portalen.

For søknader om øvingsutstyr heter fanen Begrunnelse. 

For søknader om fremføringsutstyr heter fanen Fremføringsutstyr. Her skal det i tillegg gis opplysninger om hvilken scene utstyret skal plasseres på, og hvilken type utstyr det søkes tilskudd til (lyd, lys og/eller backline). Dersom spillestedet kun har en scene skal spillestedets navn oppføres.

For søknader om akustiske tiltak og forprosjekt heter fanen Prosjektet. Under denne fanen skal det velges hvilken type forprosjekt eller akustisk tiltak det søkes tilskudd til (romakustikk og/eller lydisolasjon og akustisk kravspesifikasjon).

Under denne fanen ber vi om et budsjett for utstyret/tiltaket du søker tilskudd til. MUO ber om budsjett for å kunne danne oss et grunnlag for hvilket nivå dere mener investeringen skal ligge på. De ulike utstyrskomponentene skal spesifiseres i budsjettet, og søknadsbudsjettet skal være så detaljert at vi ser hvilke utstyrskomponenter det søkes tilskudd til. Skriv budsjettpostene rett inn i tabellen eller last søknadsbudsjettet opp som eget vedlegg (neste fane, under andre vedlegg).

For alle tilskudd MUO gir, forutsettes det en egenandel. For private søkere er egenandelen 25 % og for offentlige søkere er egenandelen 50%. Husk at MUO kun gir tilskudd til nytt utstyr kjøpt av forhandler.

Her skal du lastes opp den dokumentasjonen som kreves av søker. Dokumentasjonskravet er tilpasset de ulike tilskuddsområdene.

Dokumentasjonen vi ber om er obligatorisk og søknaden kan ikke sendes inn uten at de disse vedleggene er lagt ved. Hvis du har spørsmål angående dokumentasjonskravene hjelper vi deg på telefon og e-post.

Feltet andre vedlegg brukes til å legge ved andre vedlegg som er relevante for søknaden. For eksempel tegninger av lokale, søknadsbudsjett/tilbud, konsertoversikter, osv.

Vedlegg til søknaden lastes opp og sendes inn elektronisk sammen med søknaden. Du kan legge ved dokumenter i formatene doc, docx, xls, pdf, tiff og rtf.

Denne fanen kommer bare opp for søknader om tilskudd til forprosjekt og akustiske tiltak.

Her skal det lastes opp den prosjektdokumentasjonen som kreves for søknaden. Hvis du har spørsmål angående dokumentasjonen, anbefaler vi at du tar kontakt med MUO før du sender inn søknaden. Etter at søknaden er sendt inn kan den ikke endres.

Feltet andre vedlegg kan benyttes til opplasting av flere vedlegg. For eksempel forprosjektrapport/akustisk utredning, tegninger av lokale, søknadsbudsjett/tilbud, konsertoversikt, osv.

Vedlegg til søknaden lastes opp og sendes inn elektronisk sammen med søknaden. Du kan legge ved dokumenter i formatene doc, docx, xls, pdf, tiff og rtf.

Har du noen tilbakemeldinger? I siste fane Evaluering  kan du skrive kommentarer til søknaden eller gi oss en  tilbakemeldinger på søknadsprosessen. Er det noe som mangler, noe som er vanskelig å forstå eller noe som burde komme tydeligere fram? Innspill og tilbakemeldinger tas imot med takk.

Hvordan skrive en god søknad?


Musikkutstyrsordningen prioriterer gode prosjekter. Kvalitetene i prosjektet må du formidle gjennom søknaden, og det er derfor viktig at søknaden er gjennomarbeidet.

På bakgrunn av søknadens begrunnelse vurderer vi behovet for utstyret/tiltaket det søkes tilskudd til, og det er derfor viktig at behovet beskrives godt.

  • Connector.Connector.

    Sett deg godt inn i de generelle vilkårene

  • Connector.Connector.

    Tenk på hvordan prosjektet er relevant for oss

  • Connector.Connector.

    Innhent nødvendig informasjon og dokumentasjon

  • Connector.Connector.

    Start tidlig

  • Connector.Connector.

    Ta kontakt ved spørsmål

I søknadsbegrunnelsen ønsker vi en presentasjon av prosjektet. Her er det også er viktig å få frem hvem dere er, hva dere søker tilskudd til, hvem dere er, hvorfor dere har behov for utstyret dere søker tilskudd til, og hva dere skal bruke utstyret til.

Søknadsbegrunnelsen bør inneholde:

  • En beskrivelse av bakgrunn, innhold og formål med prosjektet
  • En presentasjon av virksomheten som søker og eventuelle samarbeidspartnere
  • En begrunnelse av behov for utstyret/ tiltaket det søkes tilskudd til

Andre relevante opplysninger kan være:

  • Når ble virksomheten startet og hvordan er den organisert?
  • Hvilken driftsform har virksomheten?
  • Hvor høyt aktivitetsnivå har dere når det gjelder øving? Har det vært en utvikling når det gjelder aktivitetsnivå?
  • Hvor høyt aktivitetsnivå har dere når det gjelder konsertavvikling? Har det vært en utvikling når det gjelder aktivitetsnivå?
  • Hvilke lokaler benytter dere og hva er publikumskapasiteten?
  • Hvilke samarbeidspartnere har dere?
  • Hvordan tar dere vare på utstyret deres?
  • Hvordan er den økonomiske situasjonen?

Tips til arbeidet med søknadsbegrunnelsen:

  • Vær konkret og få frem det viktigste i prosjektet
  • Få hjelp til å lese gjennom teksten – et friskt blikk kan hjelpe deg til å se hva som mangler

Du kan gjerne vise til nettsider i søknaden, men dette kan ikke kunne erstatte en beskrivelse av virksomheten i søknaden eller obligatorisk dokumentasjon.

Med søknadsbudsjett menes det en liste over utstyr/tiltak dere ønsker tilskudd til. Budsjettet bør inneholde antall, type og pris.

Søknadsbudsjettet danner grunnlaget for tilskuddssum. Summen kan opp- eller nedjusteres under saksbehandlingen, og komponenter som MUO ikke gir tilskudd til, tas ut.

Når du jobber med søknadsbudsjettet må du huske at MUO kun gir tilskudd til nytt utstyr kjøpt fra forhandler og at utstyret skal ha en levetid på 7-10 år.

Tips til arbeidet med søknadsbudsjettet:

  • Beløpene du fører opp behøver ikke være nøyaktige ned til hver krone, men du bør ha gjort en undersøkelse av ca. hva ting koster, ikke bare gjette.
  • Vær realistisk. De som vurderer søknadene har god trening og vil fort se om et budsjett er lite gjennomarbeidet, oppblåst eller underdimensjonert.
  • Pass på at det er samsvar mellom prosjektbeskrivelsen og budsjettet
De ulike tilskuddsområdene har forskjellige formelle krav til hva søknaden må inneholde og hvilke vedlegg som må være med. Sett deg derfor godt inn i hvilken dokumentasjon som kreves som vedlegg til din søknad. Vedlegg skal sendes inn sammen med søknaden til fristen og det er normalt ikke anledning til å ettersende dokumenter.

Beskrivelse av vedleggene du kan bli bedt om å legge ved som søknadsdokumentasjon:

  • Vedtekter: MUO ber om vedtekter som dokumentasjon på virksomhetens formål. Virksomhetens formål må ligge innenfor MUOs Generelle vilkår for å bli vurdert.
  • Leieavtale: MUO ber om leieavtale for å få et inntrykk av virksomhetens langsiktighet. Vi vil også se at virksomheten har lokale til disposisjon for gjennomføring av virksomhetens formål. Leieavtalen skal være signert og avtalens varighet skal tydelig fremgå.
  • Styregodkjent og signert årsregnskap: MUO ber om regnskap for å få et innblikk i virksomhetens økonomiske situasjon. Regnskapet som legges ved søknaden skal være signert av styret og inneholde styrets årsberetning, resultatregnskap, balanse, noter. Hvis virksomheten har revisjonsplikt skal revisjonsberetning legges ved.
  • Årsrapport for siste driftsår: MUO ber om årsrapport for siste driftsår for å få innblikk i virksomhetens virke og utvikling.
  • Konsertprogram: For å få innblikk i aktivitetsnivået for et spillested eller en konsertarrangør ber vi om konsertprogram for siste to semestre samt for førstkommende semester. Konsertprogrammet skal synliggjøre hvem som har spilt når og på hvilken scene.
  • Budsjett for virksomheten: MUO ber om budsjett for virksomheten for å få et innblikk i virksomhetens finansielle situasjon. Budsjettet sees i sammenheng med regnskap. Virksomheter under etablering og som ikke kan vise til årsregnskap skal levere budsjett/økonomiplan for de tre første driftsår.
  • Søknadsbudsjett/finansiering: MUO ber om et budsjett for tiltaket du søker tilskudd til. Dette ber vi om for å kunne danne oss et grunnlag for hvilket nivå dere mener investeringen skal ligge på. For alle tilskudd MUO gir, forutsettes det en egenandel. For private søkere er egenandelen 25% og for offentlige søkere er egenandelen 50%. Ved kjøp av utstyr må dette være nytt og kjøpt av forhandler, dette for å sikre lengst mulig levetid.
  • Liste over utstyr: MUO ber om en utstyrsliste for å danne seg et bilde av søkers behov. Listen sees i sammenheng med søknadsbegrunnelsen. Dersom virksomheten har utstyr fra før, skal det legges ved en fullstendig liste over alle utstyrskomponenter (også mikrofoner, DI-bokser og stativer). Dersom virksomheten ikke har utstyr fra før laster du opp et vedlegg hvor du skriver dette.
  • Tegninger: For å kunne vurdere søknaden er dette vesentlig informasjon for saksbehandleren. En detaljert og oppdatert tegning av bygget er til stor nytte under vurderingen av prosjektet. Avhengig av hva det søkes tilskudd til, vil det være ulike krav til hvilke tegninger og skisser som skal sendes inn. For søknader om tilskudd til musikkbinger vil vi ha en plantegning/situasjonskart hvor musikkbingens plassering er tegnet inn.
  • Kommunevedtak: I forbindelse med søknad om tilskudd til musikkbinger må det vedlegges dokumentasjon på byggetillatelse, eventuelt vedtak fra kommunen på plassering av musikkbinge. MUO ber om dette for å unngå å behandle søknader om tilskudd til musikkbinger der det ikke er søkt om nødvendige tillatelser.
  • Forprosjektrapport: MUO ber om en forprosjektrapport for søknader som omhandler bygging/utbedring av øvingsrom/scenerom og akustiske tiltak; romakustikk/lydisolasjon. Et forprosjekt har til hensikt å kartlegge akustiske problemer og beregne effekten av eventuelle tiltak. Rapporten skal inneholde en konklusjon med forslag til tiltak og skal kunne fungere som et beslutningsgrunnlag. En forprosjektrapport skal utføres av en fagakustiker. Kun unntaksvis gis det tilskudd til akustiske tiltak uten at det foreligger en forprosjektrapport. Det er mulig å søke MUO om tilskudd til en forprosjektrapport. Det er løpende søknadsfrister for slike søknader.
    • Forprosjektrapport – Romakustikk skal ta for seg lydforholdene inne i lokalet (etterklangstid),
    • Forprosjektrapport – Lydisolasjon og akustisk kravspesifikasjon skal ta for seg lydforhold mellom forskjellige lokaler (støyskille).

Hva skjer etter at søknaden er levert?


Når søknaden er sendt inn, vil du få en bekreftelse på e-post med kopi av søknaden. Hvis du ikke mottar en slik bekreftelse bør du ta kontakt med oss slik at vi kan finne ut om søknaden er registrert.

Hver søknad får et saksnummer (ST årstall/XXX) som skal oppgis i all korrespondanse og henvendelser til Musikkutstyrsordningen.

Behandlingstiden vil avhenge av søknadsmengden, men man må forvente ca 12 uker fra søknadsfrist til vedtaket sendes ut. Søknaden behandles i første av administrasjonen, som leverer sin innstilling til fordelingsutvalget som er oppnevnt av Musikkutstyrsordningens styre. Fordelingsutvalget prioriterer og fatter vedtak i hver enkelt sak. Musikkutstyrsordningen vil under behandlingen av større søknader innhente faglig vurdering fra en ekstern fagperson.

Dokumentasjonskravene må være oppfylt før søknaden behandles. Søknader som faller utenfor Musikkutstyrsordningens tilskuddsområder vil ikke bli behandlet. Alle søknader vil bli besvart.

Vi kan ha behov for ytterligere dokumentasjon underveis i saksbehandlingen. Dersom vi trenger opplysninger eller har spørsmål til søknaden tar vi kontakt med deg. Vi setter pris på om vi får informasjonen vi etterspør så raskt som mulig. På den måten blir vår saksbehandlingstid mer effektiv, og deres ventetid kortere. Mye av korrespondansen skjer via e-post og det er derfor viktig sjekke den registrerte e-postadressen jevnlig.

Klage?

Dersom du mener at et avslag er gitt på feilaktig grunnlag eller at de generelle vilkårene er tolket feil, er det mulig å klage på vedtak. Klagesaker behandles av Musikkutstyrsordningens styre.

Hvis du ønsker å klage, anbefaler vi at du først tar kontakt med saksbehandler for å få avklart eventuelle misforståelser.

Klagefristen er tre uker fra vedtaksdato. Klagen må begrunnes skriftlig

Vetaksbrev

Alle søkere får vedtaksbrev sendt til registrert e-postadresse kort tid etter at vedtaket er fattet. Tildelingslister legges ut på vår nettside i etterkant av fordelingutvalgsmøtet.

Hvordan aksepterer jeg tilskuddet?


Søkere som har fått vedtak om tilskudd må akseptere vilkårene for tildelingen. Dette gjøres ved å returnere tilskuddsavtalen som sendes ut med vedtaksbrevet. Dersom tilskuddsavtalen ikke er signert og returnert til Musikkutstyrsordningen innen 30 dager fra vedtaksutsendelse bortfaller tilsagnet. Den eller de som signerer på tilskuddsavtalen skal ha fullmakt til å forplikte tilskuddsmottaker til innholdet i avtalen (signaturrett eller lignende).

Det er viktig å merke seg at:

  • Tilskuddet kun skal brukes til det formålet det er bevilget til
  • Det skal leveres rapport for tilskuddet etter gjennomført tiltak
  • Musikkutstyrsordningen skal synliggjøres som bidragsyter med logo på nettsider og trykksaker
  • Musikkutstyrsordningen kan kreve midlene tilbakebetalt dersom tilskuddet ikke brukes i tråd med forutsetningene
Musikkutstyr innkjøpt med tilskudd fra Musikkutstyrsordningen er mottakers eiendom så lenge utstyret brukes som beskrevet i søknad og i henhold til Generelle vilkår og krav gitt av Musikkutstyrsordningen. Dersom tiltaket opphører skal tilskuddet tilbakebetales delvis eller helt.
Det er tilskuddsmottaker som eier utstyret og som er ansvarlig for vedlikehold og forsikring av dette. MUO gir ikke tilskudd til vedlikehold eller til tap av utstyr som skyldes manglende vedlikehold eller dekning i forsikringsavtale. MUO forventer at utstyret kan benyttes i minimum syv år.

Hvordan gjøre innkjøp?


Tilskuddsmottaker er selv ansvarlig innkjøper. MUO er ikke part i saken.

Tilskuddsmottaker har i tillegg en selvstendig plikt til å avklare sin stilling under regelverket om offentlige anskaffelser og hvorvidt investeringen, hvor tilskuddet fra MUO inngår, må gjennomføres i tråd med kravene i dette regelverket.

I innkjøpsguiden finner dere kravene MUO stiller til innkjøpsprosess og råd knyttet til gjennomføring av innkjøp.

Husk at teknisk spesifikasjon skal forelegges MUO før tilbudsinnbydelsen sendes ut!

Når utbetales tilskuddet?


Tilskuddet utbetales når Musikkutstyrsordningen har mottatt rapport for gjennomført tiltak. En rapport skal inneholde:

  • utfylt og signert rapportskjema
  • faktura hvordan tilskuddet fra MUO er benyttet
  • kjøpskontrakt (hvis det foreligger)
  • tilbud (hvis det foreligger)
  • kvittering fra nettbank el.

Tiltak må gjennomføres i henhold til vedtak og tilskuddsavtale.

Mottakeren kan søke spesielt om å få hele eller deler av tilskuddet utbetalt på forskudd. Tilbud eller faktura må legges ved søknaden om forskuddsutbetaling, og søknaden må begrunnes. Husk å oppgi kontonummer og navn på kontoeier.

Ved forskuddsutbetaling har tilskuddsmottaker tre måneder på å rapportere for tilskuddet.

Tilskuddet bortfaller dersom dette ikke er benyttet innen ett år etter at vedtak er sendt ut.

Tilskuddet kan kun benyttes til det utstyret som er angitt i vedtaket, og brudd på dette kan føre til at tilskuddet helt eller delvis holdes tilbake. Alle eventuelle justeringer i forhold til hva vedtaket omfatter må avklares med MUO i forkant av innkjøp.

Hva er de generelle vilkårene?


Musikkutstyrsordningens (MUO) formål er å sikre tilgang til gode øvingslokaler over hele landet, og gode tekniske vilkår for framføring av rytmisk musikk.

Dette skal nås ved å administrere offentlige tilskudd til utstyr for spillesteder, klubber, arrangører, øvingsfellesskap, samt til utvikling, tilrettelegging og bygging av øvings- og fremføringslokaler innenfor det rytmiske musikkfeltet.

2. Tilskuddsberettigede målgrupper
Hovedaktiviteten innenfor virksomheten skal være rettet mot øving eller fremføring av rytmisk musikk.
Tiltaket må være allment tilgjengelig, ha helårsdrift, og ha høy bruksfrekvens ut ifra lokale forhold.

Målgruppene kan grovt sett deles inn i fire grupper:

  • Spillesteder – Drivere av konsertarenaer som har produksjon av konserter som hovedformål
  • Konsertarrangører – Klubber, foreninger og andre organisasjoner som har produksjon av konserter som hovedformål
  • Øvingsanlegg – Virksomhet som har drift av øvingslokaler som formål
  • Øvingsfellesskap – Musikkverksteder, musikklubber, bandsammenslutninger, ensembler, spellemannslag eller storband som drifter ett eller flere øvingsrom

3. Tilskuddsområder

  • Fremføringsutstyr – målgruppe: spillesteder og konsertarrangører
  • Øvingsutstyr – målgruppe: øvingsanlegg og øvingsfellesskap
  • Akustiske tiltak – målgruppe: spillesteder, øvingsanlegg og øvingsfellesskap
  • Øvingslokaler:
    Bygging og utbedring av øvingslokaler – målgruppe: øvingsanlegg
    Musikkbinger – målgruppe: øvingsanlegg

4. Avgrensinger

a. Det gis ikke tilskudd til enkeltpersonsforetak eller norskregistrert utenlandsforetak (NUF)
b. Det gis ikke tilskudd til virksomhet som faller inn under annet offentlig ansvarsområde
c. Det gis ikke tilskudd til enkeltstående arrangementer og konsertserier, festivaler, diskotek og
lignende
d. Det gis ikke til tilskudd til utstyr som er anskaffet eller tiltak som er gjennomført før vedtak om tildeling er mottatt
e. Det gis ikke tilskudd til ren studiovirksomhet
f. Det gis ikke tilskudd til vedlikehold av utstyr og lokaler
g. Det gis ikke tilskudd til kor, korps, musikkteater og lignende
h. Det gis ikke tilskudd til personlige instrumenter og utstyr
i. Det gis normalt ikke tilskudd til prosjekter som får fullfinansiering fra andre instanser
j. Det gis normalt ikke tilskudd til brukt utstyr
k. Det gis normalt ikke tilskudd til utstyr over nøktern standard for angitt bruk


  • Connector.

    Egenandel

    Tilskuddsmottaker betaler en egenandel som beregnes ut ifra den totale investeringssummen på det
    vedtaket omfatter. Egenandelen er minimum 25% for private tilskuddsmottakere og minimum 50%
    for kommunale tilskuddsmottakere.

  • Connector.

    Søknadsfrist

    Musikkutstyrsordningen har to søknadsfrister: 1. mars og 1. september. Særlige områder kan ha løpende søknadsfrister. Kun søknader levert gjennom Musikkutstyrsordningens søknadsportal innen søknadsfristen blir behandlet.

  • Connector.

    Søknadsbehandling

    Alminnelige forvaltningsrettslige prinsipper legges til grunn for behandling av søknader.

  • Connector.

    Aksept av vedtak

    Tilskudd aksepteres gjennom retur av signert tilskuddsavtale. Tilskudd som ikke er akseptert innen
    oppgitte frister bortfaller.

  • Connector.

    Rapportering

    Tilskudd som ikke er rapportert innen oppgitte frister bortfaller.

  • Connector.

    Klagebehandling

    Søker har rett til å klage på vedtak. Klagen må være begrunnet. Klagefristen er tre uker fra vedtak er sendt til søker. Styret er klageorgan. Styrets avgjørelse er endelig og kan ikke påklages.

  • Connector.

    Mislighold

    Ved mislighold av avtale eller tilskudd kan Musikkutstyrsordningen kreve tilskudd tilbakebetalt